Proyectos FONDECYT (2014-2018)

Fondecyt Regular

Proyecto FONDECYT Regular No. 1160094 (2016-2019). Relaciones de coherencia en textos escolares de educación básica: un modelo predictivo para determinar la dificultad de su procesamiento. Investigador Responsable: Dr. Romualdo Ibañez

Fondecyt de Iniciación

Proyecto FONDECYT de Iniciación No. 11160806 (2017-2019) The role of attention to L1 and L2 glosses in foreign language reading comprehension and vocabulary learning: An eye-tracking experiment. Investigadora Responsable: Dra. Carolina Bernales

Proyecto FONDECYT de Iniciación No. 11170340, (2017-2020) Developing and enacting knowledge for teaching English in Chile: a study of pre-service teacher's learning trajectories throughout their progressive practicums. Investigadora Responsable: Dra. María Alba Barahona


Proyecto FONDECYT de Iniciación No. 11160120 (2017-2019). Learning to motivate – Novice teachers’ developing cognitions in relation to motivational strategies for the English as a Foreign Language Classroom. Investigadora Responsable: Dra. Katharina Glas


Proyecto FONDECYT de Iniciación No. 11130456 (2013-2016). “A preliminary framework for the development of an Interactive Virtual Tutor for second language listening comprehension”. CONICYT, Chile. Investigadora Responsable: Dra. Mónica S. Cárdenas-Claros


Proyecto Fondecyt Regular No 11120519 (2012-2014). Las relaciones de coherencia en los géneros académicos: una aproximación desde la psicolingüística experimental basada en corpus. Investigador Responsable: Dr. Romualdo Ibañez.