Publicaciones 2014-2018

Docentes

Publicaciones 2014-2018

Dra. Malba Barahona
  • Barahona, M. (2018). Trends in Teacher Development Programs. In J. Liontas (Eds.), The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching. New York: John Wiley & Sons, Inc.
  • Barahona, M. (2017). Exploring Models of Team Teaching in Initial Foreign/Second Language Teacher Education: A Study in Situated Collaboration. Australian Journal of Teacher Education, 42(12), 144-161.
  • Barahona, M. (2016). Challenges and accomplishments of ELT at primary level in Chile: Towards the aspiration of becoming a bilingual country. Education Policy Analysis Archives, 24. 
  • Barahona, M. (2016). Mi camino decolonizante: Una experiencia sobre la pertenencia y el devenir. Revista de Educación, 7 (9), 35-58. 

Mg. Ricardo Benítez Figari
  • Benítez, R. (2017). Términos Binarios en los Estudios del Discurso Escrito.  Santiago: RIL Editores 
  • Benítez, R. & Sotelo, E. (2015) "Calidad de la producción escrita en dos tipos de secuencia textual según tipo de establecimiento educacional” . Revista Logos
Dra. Carolina Bernales
  • Bernales, C. (2017). Classroom participation as learners’ engagement and autonomous behavior in foreign language learning. In C. Nicolaides & W. Magno–Silva (Eds.), Innovations and challenges in Applied Linguistics and Learner Autonomy. Pontes Editores.
  • Harris S., Bernales C., Balmaceda, D., Fang, W., Liu, H. & Dolosic, H. (2017). Readings on L2 reading: Publications in other venues 2016–2017. Reading in a Foreign Language, 29(2), 273-321.
  • Bernales, C. (2016). Towards a comprehensive concept of Willingness to Communicate: Learners' predicted and self-reported participation in the foreign language classroom. System, 56, 1-12. 
  • Bernales, C. (2016). Conflicting Pathways to Participation in the FL Classroom: L2 Speech Production vs. L2 Thought Processes. Foreign Language Annals.
 Dra. Mónica Stella Cárdenas Claros

  • Cárdenas-Claros, M. S., & Campos-Ibaceta, A. (2018). L2 listeners' use of transcripts: from reasons to practice. ELT Journal, 72(2), 151-161. (ISI)

  •  Cárdenas-Claros, M. S., Reyes, L, Campos, A., & Vera J. (2017). Contextual factors affecting the conceptualization, design and testing of an online platform for L2 listening skills development. CALL in contexts. Proceedings of the XVII-CALL research conference. J. Colpaert, A. Aerts, R. Kern & M. Kayser (eds). Universidad de California Berkeley. 99-105 ISBN 9789057285509
  • Gruba, P., Cárdenas-Claros, M., Suvorov, R. & Rick, K. (2016). Blended language program evaluation. PalGrave: London. 248 pp.
  • Gruba, P., Hinkelman, D., & Cárdenas-Claros, M. (2016). New Technologies, blended learning and the flipped classroom. In G. Hall (Eds.), The Routledge Handbook of English Language Teaching. Routledge.
  • Cárdenas-Claros, M. & Oyanedel, M (2015) “Teachers’ implicit theories and use of ICTs in the language classroom” Language, Teaching and Pedagogy. 25 (2) 207-225. (ISI)
Dr. (c) Benjamín Cárcamo
  •  Cárcamo, B. (2018). Types of listening comprehension promoted in the Chilean EFL textbook Global English. Colombian Applied Linguistics Journal, 20(1), 49-60.
Dr. Katharina Glas
  • Glas, K. (2016). Opening up 'spaces for manoeuvre': English teacher perspectives on learner motivation. Research Papers in Education, 31 (4)  442-461
Dr. Romualdo Ibañez
  • Ibáñez, R., y Moncada, F. (2017). El Resumen de artículos de investigación científica: Variación disciplinar a nivel local y global. Spanish in Context, 14(2) 273-308.
  •  Ibáñez, R., y Moncada, F. (2017). El género Abstract en dos disciplinas: una comparación a partir de su organización retórica y relaciones de coherencia. En R. Ibáñez & C. González (Eds.), Alfabetización disciplinar en la formación inicial docente. Leer y escribir para aprender. Valparaíso: EUV.                                
  • Ibáñez, R. & González, C.  (2017). Alfabetización disciplinar en la formación inicial docente. Leer y escribir para aprender. Valparaíso, Chile: Editorial universitaria.
  • Moncada, F., Ibáñez, R., Velásquez, M., y Cornejo, F. (2017). La escritura y la lectura como medios para acceder al conocimiento disciplinar: resultados de una intervención situada. En R. Ibáñez & C. González (Eds.), Alfabetización disciplinar en la formación inicial docente. Leer y escribir para aprender. Valparaíso: EUV.
Dra. Millaray Salas
  • Salas, M. (submitted). The codes of ethics of Chilean corporations: an investigation of the functions they serve. Text & Talk (ISI WoS).
  • Salas, M. (2017). Review of the book Introducing Business English, by C. Nickerson & B. Planken. International Journal of Applied Linguistics, 27(1), 313–315 (ISI Wos) doi: 10.1111/ijal.12170.
  • Salas, M. (2016). Análisis crítico del manejo de la carga de la prueba en declaraciones públicas de empresas chilenas involucradas en escándalos. Logos: Revista de Lingüística, Filosofía y Literatura,26(2), 260-277(SCIELO).
  • Salas, M. (2015). Metadiscourse in the genre research article (RA) in Spanish: Variation across disciplines. Journal of Pragmatics, 77, 20-40. (ISI WoS)
  • Salas, M. (2015). Una propuesta de taxonomía de marcadores metadiscursivos para el discurso académico-científico escrito en español. Revista Signos, 48(87), 95-120 (ISI WoS)
  • Salas, M. (2015). El metadiscurso reflexivo en el género Artículo de Investigación Científica (AIC) en español: variación interdisciplinar. En G. Parodi & G. Burdiles (Eds.), Nuevas exploraciones en discursos académicos y profesionales: géneros, corpus, métodos y hallazgos (pp. 483-529). Santiago: Ariel
  • Salas, M. (2015). Developing the metacognitive skill of noticing the gap through self-transcribing: The case of students enrolled in an ELT training program in Chile. Colombian Applied Linguistics Journal (CALJ), 17(2), 260-275. (SCIELO)

Mg. Marisol Velásquez
  •  Velásquez, M., Lillo, F. Jélvez, L. & Aguilera, C. (2017). Propuesta didáctica. Estrategias para acceder al conocimiento disciplinar. En R. Ibáñez & C. González (Eds.), Alfabetización disciplinar en la formación inicial docente. Leer y escribir para aprender. Valparaíso: EUV.
  • Moncada, F., Ibáñez, R., Velásquez, M., y Cornejo, F. (2017). La escritura y la lectura como medios para acceder al conocimiento disciplinar: resultados de una intervención situada. En R. Ibáñez & C. González (Eds.), Alfabetización disciplinar en la formación inicial docente. Leer y escribir para aprender. Valparaíso: EUV.
Comments