Trabajos de Titulación

publicado a la‎(s)‎ 11 jun. 2012 19:48 por Carrera Inglés
El viernes 8 de junio de llevó a cabo el lanzamiento de los 20 Trabajos de Titulación Edición 2012 de egresados de la carrera de Pedagogía en Inglés. La ceremonia, llevada a cabo en el Salón de Honor de la Casa Central, contó con la presencia de 10 de los autores, quienes recibieron un reconocimiento especial. En esta oportunidad, se realizó la presentación de tres de ellos a los profesores mentores de diferentes establecimientos educacionales. Los trabajos seleccionados fueron: “Developing Deeper Reading Through Short Stories: An Integration of Grabe and Stoller’s and Gallag’s Theories on Reading Comprehension” de Benjamín Cárcamo Morales; “Positive Classroom Management Strategies for Teachers of Adolescents in Chilean Schools” de Sofía Falfán González y “Let’s Learn English from the Land of OZ” de Alejandra Herrera Larraguibel.

Sin duda, este material servirá como recurso pedagógico para profesores de colegio y estudiantes en práctica de la carrera.

Los otros títulos son:

“Exploring Reality Through Children’s Fiction” de Sebastian Adaros Boye

“American Street Culture” de Eugenia Berríos Bruna

“Festivities in the USA: An Exploration of Values” de María Fernanda Bersabé

“An Essencial Factor in the Teaching of English: Cultural Awareness” de Gabriela Chacana Fernández

“Using Cultural Patterns in SLA to Manage Anxiety and Uncertainty in the Classroom Setting” de Mauricio Cuadra Araos.

“A Syllabus on the Strange Case of Dr. Jekyll and Mr Hyde” de Berta Droguett.

“Shortening the Breach” de Evelyn Dysli González

“Meaningful Approach to Poetry: Walt Whitman and Emily Dickinson” de Aldo Ibaceta Peña.

“Understanding the American Culture through the Study of US Icons.” De Sthephanie Llanos González.

“Differences between American and Chilean Cultures” de Carla Martínez Quezada

“Laughing it up:Understanding American Culture trhough Humour” de Romina Moraga Vargas

“The Taming of the Shrew: Shakespeare back to School” de Javiera Núñez Castañeda

“Go for Valparaíso” de Ximena Núñez Urbina.

“Teaching L2 Writing at an Intermediate Level through a Process-based Approach” de María Eugenia Rojas Brahm.

“Discovering Sherman Alexie and his Work: The Absolutely true Diary of a Part-time Indian” de María José Vásquez Tapia

“The Hippies: Understanding our Present by Taking a Look at the Past” by Mario Vega Maureira

“The role of Interaction in the Acquisition of a Second Language” de Nicole Vera Covarrubias